Ana SayfaYaşamHüseyin Çağlayan `Yakınlık Sensörleri` Sergisi

Hüseyin Çağlayan `Yakınlık Sensörleri` Sergisi

‘Yakınlık Sensörleri / Proximity Sensors’ başlıklık sergi, Çağlayan’ın son dönemde ürettiği heykel, video ve ses enstalasyonlarının dünya gösterimi olması nedeniyle büyük önem taşıyor. Sanatçının Galerist’teki üçüncü kişisel sergisi için üretilen eserlerin yanı sıra ilk kez geçtiğimiz yıl Londra Lisson Gallery’de sergilenen ve kültürel form olarak müziği inceleyen ‘Üzgünüm Leyla / I am Sad Leyla’ başlıklı eseri de Türk izleyicisiyle buluşturulacak.

Çağlayan, ‘Arzunun Yakınlığı/ Imminence of Desire’ başlıklı yeni eserinde, İstanbul’un kültürel ve tarihsel bağlamdaki yerini inceler. Dünyada İstanbul kadar çok yönlü ve tarihin farklı zamanlarında farklı kültürler tarafından bu denli arzulanmış başka bir şehir yoktur. Çağlayan şehrin hem geçmişte, hem de günümüzde, sürekli bir akış halinde olduğuna inanır. Binlerce yıl içinde İstanbul’un 150’den fazla ismi olmuştur. Her isim belirli bir kültürün şehirle olan bağını yansıtmaktadır. Birbirine zıt kültürler, birbirinden çok farklı zamanlarda, şehrin kimliğine sahip çıkmış ve şehrin temsil ettiklerine dair kendi iddialarını ortaya atmışlardır.
Sanatçı, ‘Değişimin Yakınlığı / Imminence of Change’ başlıklı yeni enstalasyonunda ise geçtiğimiz yüzyılın ikonik saç ve makyaj stillerini araştırır. Video, heykel ve robot teknolojisinin kullanımıyla eser bir stilden diğerine dönüşüm geçirir. Enstalasyonun hareket ederek geçirdiği belli belirsiz değişimler, stiller arasında keskin kontrastlar oluşturarak izleyicinin kimlik ve estetiğe dair kendi sonuçlarını çıkarmalarına fırsat sunar.
Türkiye’nin başarılı kadın şarkıcılarından Sertab Erener’in, bir Osmanlı orkestrasıyla beraber söylediği türkü performansının, adeta bedeninden ayrılmış bir deneyimini yaratan ‘Üzgünüm Leyla / I am Sad Leyla’ başlıklı enstalasyon, ses, film, heykel ve müzik notalarının birbiriyle uyumlu bir kombinasyonundan oluşmaktadır. Çağlayan burada müzik deneyimini farklı enstrümanlardan çıkan sesleri, İran şiirini ve Rum Ortodoks ilahilerini birleştiren kompozisyonun üzerindeki farklı kültürel etkiler ile katmanlı bir biçimde inceler.
‘Arzunun Yakınlığı/ Imminence of Desire’ ile İstanbul’un geçmişine ve geçmişte barındırdığı kültürlere gönderme yapan Çağlayan ‘Değişimin Yakınlığı / Imminence of Change’ ile farklı çağlardaki saç ve makyaj stillerini ve son olarak ‘Üzgünüm Leyla / I am Sad Leyla’ enstalasyonundaki müzik ile geçmişi, bugün üzerinden sorgular.

INSTAGRAM

SOSYAL MEDYADA BİZ

58,698BeğenenlerBeğen
50,163TakipçilerTakip Et
879TakipçilerTakip Et
6,728TakipçilerTakip Et
1,569AboneAbone Ol

TAROT FALI